درباره وبلاگ

مقدمتان گلباران
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 121
تعداد آنلاین : 1

---------آمار بازدید از 18 تیر1392 ---sho edame mat

از قبولی تا اعزام
تجارب یه قبول شده ی آزمون اعزام به خارج فرهنگیان

شرایط کار در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور چگونه است ؟ من شنیدم خیلی سخته و با میزان فوق العاده ارزی پرداخت شده تناسبی نداره !.............. پاسخ کامل در ادامه مطالب .    

(نقل از وبلاگ http://azmooneezam.blogsky.com )

 

شرایط کار در خارج از کشور با داخل کشور کاملا متفاوت است . مهم ترین این تفاوت این است که برای کار در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باید از حد بالایی از آگاهی در کلیه زمینه های مربوط به وزارت آموزش و پرورش برخوردار باشید هم در تدریس و هم در قوانین و مقررات . مثلا اگر در یک کشور به هر دلیل ( مثلا تاخیر در دادن ویزا به همکاران ) یک همکاری دیرتر به محل کارش برسد بقیه حاضران باید جای خالی او را با شایستگی پر کنند . مدیران مدارس هرگز نمی پذیرند حتی یک دقیقه دانش آموزی بلا تکلیف بماند و در صورت لزوم با تشکیل کلاسهای چند پایه تلاش می کنند تمام دانش آموزان از کلاسها بهره مند گردند . در این شرایط سخت است که تفاوت یک معلم معمولی شاغل در ایران و یک معلم حرفه ای در خارج از کشور معلوم می گردد . معلمان حرفه ای می توانند کلاسهای چند پایه و حتی چند درسی را با هم اداره نمایند مثلا کلاس ریاضی 1 و 2 را با هم ادغام نمایند و بدون مشکل اداره نمایند و دانش آموزان هم راضی باشند!! و قسمتی از سختی کار در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور چنین است . قسمتی از سختی کار مربوط به این است که دانش آموزان شما بسیار متنوع بوده و طیف گسترده تری از نظر اجتماعی نسبت به ایران دارند چون در هر کشوری معمولا یک مدرسه ایرانی وجود دارد علاوه بر فرزندان سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در آن کشور فرزندان تمام ایرانیهای مقیم کشورها هم درمدارس ایرانی تحصیل می نمایند پس تنوع شخصیت و خانواده ها از همین جا روشن می گردد. شما حتی ممکن است دانش آموزانی داشته باشید که برای ادامه زندگی در خارج از ایران دچار مشکل باشند و همچنین در کنار آنها فرزندان تجار و اساتید دانشگاه و ثروتمندان مقیم خارج از کشور هم هستند پس طیف دانش آموزی گسترده تری نسبت به ایران دارید و در این شرایط است که تفاوت یک معلم حرفه ای و معمولی دیده خواهد شد . شرایط بعضی از کشورها چنین است که اصولا امکان اعزام نیرو برای تمام رشته ها و پایه های تحصیلی وجود ندارد و لذا معلمان را به عنوان معلم عمومی یا تخصصی اعزام می کنند به این صورت که یک دبیر ریاضی برای تدریس در پایه راهنمایی و دبیرستان با هم اعزام می گردد و یا آنکه برای تدریس ریاضی و فیزیک کلا یک دبیر اعزام گردد و اینها بستگی کاملی به شرایط کشورها دارد و شرایط آنها با هم فرق دارد به همین دلیل است که در انتخاب معلمان آنقدر وسواس و دقت به عمل می آید و مصاحبه و گزینش لازم است . افرادی باید انتخاب شوند که با شرایط متنوع و سخت مدارس در خارج از کشور بتوانند خود را تطبیق دهند . البته شرایط همیشه به این سختی هم نیست من خواستم بدترین شرایط را برایتان تصویر کنم که اگر اعزام شدید و با یک چنین شرایطی مواجه شدید آمادگی داشته باشید و دچار ناراحتی نشوید . وگرنه شرایط معمولا خیلی بهتر است و کارها خیلی بهتر پیش می رود .

مشکل دوم این است که ممکن است فوق العاده ارز شما دیر و زود بشود باید تحمل پرداختهای نامنظم حقوق را داشته باشید و دچار بحران مالی نشوید .



سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 13:41 ::  نويسنده : صابر       

بالاخره وقت کردم وبه روز شدمممممم

حتما به این آدرس مراجعه ومطالب ارزشمند آنرا بخونید

همه چیز درباره آزمون اعزام به مدارس خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران

http://azmooneezam.blogsky.com/